Real Time Chat Box

Δευτέρα 7 Μαΐου 2012

Αλλαγή λαδιών κινητήρα - φίλτρου λαδιού και λαδιού τελικής μετάδοσης.

12.000 χλμ λοιπόν και ήρθε η ώρα για αλλαγή λαδιών - φίλτρου λαδιού.
Προβλέπεται και αλλαγή μπουζί που δεν έγινε σήμερα. Επίπρόσθετα και ενώ δεν προβλέπεται,  έγινε και αλλαγή λαδιού τελικής μετάδοσης.
Εννοείται ότι καθαρίστηκαν και φίλτρα βαριατόρ και αέρα κινητήρα με την ευκαιρία (άψογο το DNA, απόλυτη εφαρμογή, κανένα σκουπιδάκι ή το παραμικρό στο φιλτροκούτι και με φύσημα ξανά πεντακάθαρο).
1. Μαζεύουμε τα εργαλεία - μηχανήματα που θα χρειαστούμε, ήτοι :
-Καστάνια μεγάλη - μικρή και αντίστοιχα καρυδάκια.
-Κλειδιά άλλεν.
-Χωνί με σωλήνα, σύριγγα με σωλήνα και δοχείο συλλογής λαδιού.
-Γάντια μίας χρήσεως (τα λάδια είναι καρκινογόνα)
-Εφημερίδες, χαρτί κουζίνας ένα ρολό.
-Σταυροκατσάβιδο κατάλληλο.
-Δυναμόκλειδο.
-Αεροσυμπιεστή.
2. Τα αναλώσιμά μας :
-2 λίτρα λάδι κινητήρα HONDA 10-30 JASO MB ή ότι άλλο προτιμάμε.
-Φίλτρο λαδιού
-Λάδι κινητήρα για την τελική μετάδοση JASO MΑ (προβλέπεται 10-30, εγώ έβαλα 10-40 λόγω θερμοκρασιών μεγάλων στην Ελλάδα).
3. Προετοιμάζουμε τον χώρο στρώνοντας από κάτω εφημερίδες για να μαζέψουν - απορροφήσουν τα λάδια που σίγουρα θα ξεφύγουν, το δοχείο συλλογής λαδιών και ξεκινάμε.

4. Ζεσταίνουμε τον κινητήρα για 2-3 λεπτά για να τρέξουν τα λάδια καλύτερα.
5. Αφαιρούμε την βίδα του κάρτερ:




6. Αφαιρούμε την τάπα - δείκτη λαδιού.



7. Αφαιρούμε το φίλτρο λαδιού με το ειδικό εργαλείο της HONDA.




8. Άφού αδειάσουν τα λάδια, επανατοποθετούμε την βίδα του κάρτερ και βάζουμε το καινούργιο φίλτρο, με την χρήση δυναμόκλειδου και στα δύο.
Δεν ξεχνάμε να αλλάξουμε την ροδέλα στην βίδα του κάρτερ ή αν δεν έχουμε στην χειρότερη την γυρίζουμε ανάποδα. Επίσης με το δάχτυλό μας αλείφουμε με λάδι την λαστιχένια φλαντζούλα του φίλτρου λαδιού (δείτε και το εγχειρίδιο χρήστη).
Οι κατάλληλες ροπές αναφέρονται στα εγχειρίδια του χρήστη - συντηρήσεως.




9. Γεμίζουμε με το καινούργιο λάδι (1.400 ml παίρνει με αλλαγή φίλτρου) χρησιμοποιώντας χωνί με διάφανο σωλήνα για να κάνουμε την ζωή μας εύκολη.


10. Βιδώνουμε τον δείκτη, αφήνουμε να κυκλοφορήσουν τα λάδια στο σύστημα, σβήνουμε, αναμένουμε ένα 5λεπτο ελέγχουμε την στάθμη του λαδιού.
Είναι σωστή? Τζάμι, προχωράμε. Δεν ξεχνάμε να σβήσουμε την μνήμη της αλλαγής λαδιών γιατί θα μας ανάψει μετά αν δεν έχει ανάψει ήδη.
Και τώρα η αλλαγή λαδιών στην τελική μετάδοση.
Έχουμε σε αντίθεση με τα γνωστά 3 βίδες. Η μία (πάνω) πληρώσεως με λιπαντικό, η μεσαία ελέγχου στάθμης λιπαντικού (ανοίγουμε και αν τρέξει η στάθμη είναι εντάξει) και η κάτω για το άδειασμα του λιπαντικού.

Πάνω :





Μεσαία :


Κάτω :





Η διαδικασία απλή στα λόγια αλλά όχι και τόσο στην πράξη.
Αδειάζουμε τα λάδια από την κάτω τάπα, γεμίζουμε από την πάνω με την χρήση σύριγγας και σωλήνα που προμηθεύόμαστε από το φαρμακείο της γειτονιάς μας. Η σύριγγα πρέπει νάναι των 60 ml και το σωληνάκι διάφανο για να βλέπουμε το λάδι που τρέχει και αρκετά μακρύ για να μην σκύβουμε. Πρέπει επίσης νάναι τέτοιο που να χωρά τόσο στην τρύπα του λαδιού της μετάδοσης όσο και στην άκρη της σύριγγας.

Να και μερικές φωτό για να καταλάβετε τι εννοώ :







Ελέγχουμε από την μεσαία και αν τρέξει είμαστε εντάξει.
Ποσότητα λαδιού 280 ml και ποιότητα 10-30 JASO MA.




Εγκυκλοπαιδικά εντελώς δείτε δύο κηλίδες πούπεσαν στην εφημερίδα. Η μία (ξανθή είναι από τα λάδια του κινητήρα). Η άλλη, κατάμαυρη είναι από τα λάδια τελικής μετάδοσης .

Κινητήρα :

Τελικής μετάδοσης :





Και σε άλλα με υγεία.












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου