Ένα από τα μειονεκτήματα του SH 300 είναι και ο σχεδόν ανύπαρκτος
χώρος για να βάλεις το κράνος σου αλλά και του τυχόν συνεπιβάτη σου.
Ο χώρος κάτω από την σέλα δεν χωράει ούτε κράνος τζέτ και η
λύση με το γαντζάκι τύπου συρματόσχοινου που δίνεται από την εταιρεία είναι
μάλλον άβολη και δύσχρηστη. Εκθέτει δε το κράνος στους επιτήδειους για να το
κλέψουν και το εκθέτουν στις καιρικές συνθήκες.
Η λύση?
Μπαγκαζιέρα εξτρά της GIVI 47 L που χωρά 2 κράνη μέσα.
Η απόφαση πάρθηκε αφού έγιναν οι αναγκαίες συγκρίσεις με
μπαγκαζιέρες φίλων.
Δείτε μερικές από τις συγκρίσεις της μικρής κατεχόμενης
μπαγκαζιέρας που χώραγε ένα full face κράνος έναντι της
45άρας :
Και αφού οι συγκρίσεις δοκιμές τελείωσαν, πάρθηκε η απόφαση
για την τοποθέτηση της GIVI SIMPLY
47 L με την μαμά πλατούλα – πίσω φώς στόπ.
Πρώτα από όλα, πρέπει να τοποθετηθεί το κίτ του πίσω στόπ
της μπαγκαζιέρας σε αυτήν και στην βάση της ακολουθώντας τις οδηγίες της GIVI που
εσωκλείονται. Μετά τοποθετείται η πλάτη και είμαστε έτοιμοι από την μπαγκαζιέρα
και την βάση της.
Πάμε λοιπόν σταδιακά στην προετοιμασία.
- Τοποθέτηση
κίτ φωτός στόπ :
Για να το βάλουμε αφαιρούμε το
πάνω καπάκι, ξεβιδώνοντας αυτές τις βίδες και τραβώντας το. Ξεκουμπώνει αμέσως.
2. Τοποθετούμε
την πλακέτα με τα φωτάκια στην θέση της και το αποτέλεσμα είναι αυτό :
3. Σύμφωνα με τις οδηγίες, τοποθετούμε την πάνω επαφή
:
4. Την κάτω επαφή :
5.
Και
την επαφή στην βάση :
6. Κατόπιν,
χρησιμοποιώντας το πατρόν που υπάρχει στις οδηγίες κάνουμε τις τρύπες που
θα βιδωθεί η πλατούλα μαμά :
7. Τρυπάμε
και να το αποτέλεσμα της πλάτης :
Και πλέον έχουμε την
ηλεκτρολογική σύνδεση της βάσης με το στόπ του SH.
Οι εργασίες έγιναν με την εξής σειρά :
1. Λύνουμε πρώτα την μπαγκαζιέρα με την βάση της.
2. Αφαιρούμε την σχάρα του σκούτερ.
3. Αφαιρούμε το καπάκι σέρβις.
4. Αφαιρούμε την σέλα με τον κουβά.
5. Αφαιρούμε το καπάκι που βρίσκεται πίσω και καλύπτει τα πίσω φλάς και το
λεγόμενο κωλοφάναρο.
Όταν τα κάνουμε όλα αυτά, πρέπει να έχουμε αυτή την όψη, τύπου τερμινέιτορ :
Πλέον βλέπουμε από το σημείο ενδιαφέροντος αυτό :
6. Αφαιρούμε τις φίσες από τα
φλάς που είναι μπαγιονέτ και μετά την φίσα του στόπ πούναι επίσης μπαγιονέτ.
7. Πλέον αρχίζουν τα καθαρά ηλεκτρολογικά και πρέπει να βρούμε που είναι τα
θετικά και πού τα αρνητικά (ρεύματα – σώμα).
Εδώ θα κάνουμε μία παύση για λίγο ηλεκτρολογικό μάθημα.
Στο λεγόμενο κ@λοφάναρο επειδή έχουμε δύο ειδών
λειτουργίες, δηλαδή φώς πορείας και στόπ, έχουμε και δύο θετικά που είναι ελάσματα
στην βάση. Το αρνητικό είναι και εδώ ένα και είναι στο πλάι του ντουί, ας το
πούμε.
Αφού χρησιμοποιήσουμε το ειδικό όργανο, βρίσκουμε που είναι τι :
Στη περίπτωση
του SH 300 έχουμε : κίτρινο το καλώδιο του σώματος (αρνητικό), καφέ το
καλώδιο του φωτός πορείας (το ένα θετικό) και το ζητούμενο στην περίπτωσή μας
πούναι το πράσινο του στόπ (το άλλο θετικό).
8.Τώρα πρέπει να απογυμνωθούν
τα ενδιαφέροντα καλώδια, να συνδεθούν με τα αντίστοιχα της βάσης της
μπαγκαζιέρας, να κολληθούν γερά με κολλητήρι και να μονωθούν με ειδικές
ελαστικές μονωτικές, μακαρόνια, θερμοσυστελόμενα κ.λ.π. για να είναι κατάλληλα
για χρήση υποβρυχίου χωρίς πρόβλημα.
Αυτά γίνονται μόνο αν κάνει κάποιος κάτι μόνος του !
Προστατεύουμε λοιπόν τον χώρο που θα δουλέψουμε μην πέσει καλάι ή μην
γρατζουνιστεί τίποτα και πάμε στην συνέχεια :
Ο χώρος εργασίας δείχνει κάπως έτσι :
9. Αφού τελειώσουν οι κολλήσεις – μονώσεις, είμαστε έτοιμοι και
έχουμε αυτό το αποτέλεσμα :
Βλέπουμε
επάνω στο κέντρο το ντουί του στόπ του σκούτερ, αριστερά – δεξιά τα φλάς και
στην μέση μεταξύ των φλάς την φίσα που θα συνδέσει το στόπ του σκούτερ με την
μπαγκαζιέρα.
Μπήκε φίσα ούτως ώστε αν τυχόν πουληθεί κάποτε το σκούτερ, να αφαιρεθεί η φίσα
και να παρθεί η μπαγκαζιέρα. Ο νέος ιδιοκτήτης θάχει και προεγκατάσταση για
τοποθέτηση μπαγκαζιέρας με φώς στόπ.
Οι μονώσεις της καλωδίωσης είναι καλύτερες από της μαμάς HONDA.
10.
Αρχίζουμε πλέον την συναρμολόγηση κατά την αντίστροφη πλέον σειρά. Πρώτα
συναρμολογούνται τα φανάρια στόπ και φλάς.
11.
Φτιάχνουμε και το καλώδιο της μπαγκαζιέρας τοποθετώντας το άλλο μέρος της φίσας.
12.
Αποφασίζουμε μετά από ώριμη σκέψη – έλεγχο από πού θα μπεί η φίσα της
μπαγκαζιέρας στο εσωτερικό του σκούτερ για να μην υπάρχει περίπτωση εισροής
υδάτων βροχής κ.λ.π. Αυτό γίνεται στο σημείο που θα δείτε διότι υπάρχει από
κάτω χείλος του κατασκευαστή για αυτό το λόγο.
Διαμορφώνεται το πλαστικό της σέλας στο σημείο που φαίνεται με στρόγγυλη λίμα
και περνάμε το καλώδιο.
Το αποτέλεσμα είναι αυτό :
13. Πλέον
έχουμε τελειώσει και συναρμολογούμε τα υπόλοιπα με τον αντίστροφο τρόπο που
λύσαμε.
14. Πρέπει
να επισημανθεί ότι μπήκε και ο προσαρμοστήρας της GIVI για την τοποθέτηση της βάσης γιατί
πλέον λόγω μεγέθους μπαγκαζιέρας πρέπει να στηρίζεται και με τον καλύτερο –
σταθερότερο δυνατό τρόπο.
Δείχνει έτσι :
15. Και το
τελικό μας αποτέλεσμα είναι αυτό :
Και σε
άλλα με υγεία !
Καλές εφαρμογές σε όλους τους <<φτιάξτο μόνος σου>> !
Υ.Γ. Ευχαριστώ τον φίλο μου Γιάννη
για την πολύτιμη ηλεκτρολογική βοήθεια και για την γνώση που μου έδωσε !
Ευχαριστώ φίλε μου, αφιερωμένο όλο σε σένα.